tirsdag den 28. maj 2013

Planterne på terrassen og regnvejr igen...

Ja, det blev så ikke i dag der blev taget en masse billeder af planterne på terrassen. Nu regner det igen, så det må vente. Men så kan man jo drømme sig lidt frem med et billede af chili fra sidste år ;)


Men nu til "huskelisten"

Chili:
2 x Rød rocoto ( måske kun en da hundene har spillet bold med den ene, håber at den overlever)
1 x Monkey face
2 x Peter pepper orange
1 x Jalapeno
2 x Fatalii White
1 x Rød citron 
1 x Cheiro do Norte ( fra sidste år)
1 x Yellow bumpy
1 x Numex Twilight ( lille lidt tvivlsom plante)
1 x Aji Dulce ( fra sidste år, ret tvivlsomt om jeg lader den leve.. pæn er den ikke)

Tomater:
Roma
San Marzano
Berner Rose
Gardeners Delight
Yellow Submarine
Tiny Tim

Peber:
Long Red Marconi
Gilboa
Yolo Wonder

Agurker:
Crystal Limon (Den er jeg spændt på)
Hokus (sylteagurk)
Tanja

Dertil kommer alle krydderurterne og jordbær. Min blåbær har også overlevet vinteren, men er lidt skadet, og roserne kommer også. Det mest spændende er at min stikkelsbær kiwi ikke kun har overlevet, den er også begyndt at sætte blomster!! Det havde jeg ikke regnet med før til næste år :)

Indendørs står der 4 sorter basilikum i vinduet. En pæremelon og en gul passionsfrugt der venter på at komme ud i selskab med mit citrontræ, citrus plante (no name) og min banan, som alle har overlevet vinteren indendørs :)   

Var lige ved at glemme kartoflerne... Havde et overskud af kartofler fra køkkenhaven, så måtte da lige prøve at dyrke dem i spande. Så nu står der 6 spande med kartoffelplanter i, der snart skal "hyppes" :) Glæder mig til nye kartofler :) :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar