tirsdag den 12. juni 2012

Omplantning og nye planter

 I dag var det tid til at få de små chili ud af spirekassen. De to største var begyndt at ramme låget, så de blev alle 4 plantet i potter. Det er de 3 Serrano Purple og en enkelt Rød Habanero. Der er i dag også dukket en spire af gul passionsfrugt op :o)

 Dagen igår blev brugt på at ordne havedammen foran, og få skiftet sten i planterne. De er nok skyld i af vi slet ikke kan få PHen ned, så ud med dem og i med nogle granit i stedet. Der blev også lige skiftet en del vand ud med brøndvand, så nu håber vi at det virker. Fik også lige aflivet en Habanero til, så jeg kan få nogle flere frø. Den er nemlig med sikkerhed ikke krydsbestøvet, for der var ingen chili på egndommen da den blomstrede.

Den ene Kiwano plante flyttede hjemmefra i går. Egentlig er det lige tidligt nok, men min mor havde fødselsdag, og hun havde sagt at hun gerne ville have en. De vokser rigtigt fint, de sidste 3. Ser lige tiden lidt an, kan ikke helt finde ud af om jeg skal beholde en eller to.


Har fået indkøbt et termometer til spirekassen, da jeg havde en ide om at temperaturen nok var til den lave side.. Og jeg fik ret. Der er kun 22 grader, lige lidt nok, så nu må jeg se om jeg kan finde ud af at få den lidt højre. Ikke helt nemt når varmen i huset er slukket og sommeren lader vente på sig...
Kom også lige til at indkøbe et par nye planter. Kunne ikke lige stå for at der stod en Citrus og en fignen til en flad 20er stykket. Ikke de største og flotteste planter, men med lidt kærlig pleje, mon ikke de kommer :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar