søndag den 10. juni 2012

Hvad jeg har gang i...

Ikke lige just det bedste vejr, men pyt så kan jeg jo lige bruge tiden på bloggen ;)

De fleste af planterne står på terrassen og ca. 90% er spiselige på en eller anden måde. Kan ret godt lide at have eller lave noget der er lidt anderledes, men det fanger den kvikke læser nok hurtigt.
Lister lige op hvad jeg sådan ca. har pt. og så går jeg lidt i dybten med det efterhånden.

19 forskellige krydderurter. De 16 står i to store 70cm krukker og vokser helt vildt.
5 forskellige jordbærplanter 4 alm. arter Honeoye, Salsa, Korona, Polka og en Pineberry som jeg er lidt spændt på.
Alm. frilandsagurk og en West indian gerkin.
Alm. Cherry tomat Sweet 100.
Stikkelsbærkiwi Issai
En lille bananpalme.. Ukendt navn.
Blåbærbusk Vaccinium Corymbosum.
Ananaskirsebær Physalis
Tomatillo (ved ikke helt hvilken endnu, købt billig da navnet var forsvundet)
Buskrose rød... Uden navn, men flot er den.
Rose Nostalgie. Glæder mig til den kommer med blomster
Chokoladeblomst. Cosmos astrosanguineus.
Akeleje. navn ukendt.
Radisser både alm. og flerfarvet
Pluksalat

Peber/chili hjørnet.


Peber. Sweet Chocolate Bell
Chili. Rød Habanero. Stor overvinterne plante, der allerede har givet mange frugter. Meget stærk.
Chili. Bhut Jolokia. Sindsygt stærk. Nok mest for sjov, tvivler på at den bliver brugt til noget.
Chili. Cayenne Golden. Mellemstærk.
Chili. Czechoslovakian Black. Mild til Mellemstærk
Chili. Toftegaards Hot Banana. Mild til Mellemstærk.

Spirekassen i vindueskarmen.


Peber. White Diamond. Sået d. 26/5 omsået d. 7/6
Chili. Santa Fe Grande. Sået d. 26/5 omsået d. 7/6
Chili. Serrano Purple. Sået d. 26/5. 3 fine spire fra ca. fra d. 3/6 og frem.
Kiwano. Cucmis Metuliferus. Sået d.29/5. 4 fine spire ca. d. 3/6. Netop omplantet, første rigtige blade.
Chili. Rød Habanero (egne frø). Sået 29/5. 1 fin Spire ca. d. 4/6. Skal have lavet lidt flere.
Pæremelon Pepino. Sået d.29/5. 4 små spire fra d. 7/6.
Goji Bær. Sået d. 29/5. 1 spire d. 7/6.
Kiwi. Actinida Chinensis. Sået d. 29/5
Påskeæg. Solanum Ovigerum. Sået d.29/5
Lilla Æblebær. Sået d. 29/5. Langsom spiring
Gul Passionsfrugt. Sået d. 29/5. Langsom spiring

Lidt sent at så så meget, men regner med at det meste skal overvintre, og så syntes jeg jo det er ret sjovt ;o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar